בשנים האחרונות, הזדמנויות עבודה לנשים באנגליה גדלו באופן משמעותי. מעבודה בטכנולוגיה ועד פרויקטים הנדסיים מובילים, הפער המגדרי הולך ומצטמצם. למעשה, על פי המשרד הלאומי לסטטיסטיקה, בשנת 2018 התעסוקה במשרה מלאה של נשים עלתה לשיא של 71.4%. זוהי התקדמות חיובית ובעוד שיש עדיין עבודה לעשות, בריטניה הופכת מגוונת וכוללנית יותר ויותר בהצעות העבודה שלה.

למרות שבריטניה מתפקדת היטב במונחים של תעסוקת נשים, עדיין יש פער שכר ברחבי המדינה. ההערכה היא כי נשים עדיין מרוויחות בממוצע 2.9% פחות מאשר עמיתיהם הגברים. למרות זאת, בעשור האחרון חלה עלייה במספר המנכ"ליות במגזר הציבורי, בכירות המגזר העסקי, במדעניות ובמהנדסים.

בנוסף למגזרי עבודה מסורתיים, מספר הזדמנויות עבודה חדשות ומתפתחות מוכיחות את עצמן כמועילות לנשים באנגליה. אלה כוללים תפקידים ב"כלכלת החלטורה", המוערכת כיום ביותר מ-4 מיליארד ליש"ט. מגזר זה – שאינו קשור רשמית למעסיק מסוים – חווה גידול במספר העובדות, מה שממחיש את הגמישות וההזדמנויות שהוא יכול להציע.

גם בתחום ה-IT, ההנדסה והטכנולוגיה נרשם זינוק במספר העובדות. חלה עלייה של 137% במספר הנשים המומחיות בטכנולוגיה דיגיטלית ובקריירה בתחום אבטחת הסייבר נרשמה עלייה של כמעט 200%, על פי כרטיס הניקוד Women in IT. זאת, בין היתר, הודות לתוכנית אבטחת הסייבר הלאומית של בריטניה, המעודדת באופן פעיל נשים צעירות לשקול קריירה בתעשיית ה-IT.

בנוסף למגזרי עבודה אלה, נשים לוקחות על עצמן יותר ויותר תפקידים בתחומי האנרגיה, הפיננסים והחינוך, בין היתר. שינוי נרחב מקודם על ידי יוזמות ממשלתיות כגון חוק השוויון ותשלום לאנשים את אותה משכורת ללא קשר למגדר. 

לנשים ישנו שוק עבודה שבו הן מצליחות יותר מגברים,  אירוח גברים דירות דיסקרטיות. גם זו אפשרות עבודה משתלמת. 

המסר הכללי ברור – ההזדמנויות לנשים באנגליה מתרחבות, ומאפשרות למגוון רחב יותר של עובדים לתרום לכלכלה. בעוד שנדרש יותר כדי לסגור את פער השכר המגדרי, העתיד נראה מבטיח עבור מחפשות עבודה בבריטניה.