אובדן היכולת להשיג זקפה יכול לגבות מחיר כבד על איכות החיים של האדם. מצב זה, המכונה תפקוד לקוי של זיקפה, יכול להשפיע עמוקות על ההערכה העצמית, רמות הביטחון ומערכות היחסים. למרבה המזל, ישנם מספר טיפולים זמינים שיכולים לעזור לגברים הסובלים מאין אונות לשקם את יכולתם המינית ולעסוק באורח חיים מספק.

למטרות מאמר זה, תפקוד לקוי של זיקפה מתייחס לחוסר היכולת להשיג או לשמור על זקפה מספקת ליחסי מין מספקים. למרות שזה בדרך כלל לא מהווה איום על בריאותו הפיזית של הגבר, זה יכול להיות קשה לחוות, לעתים קרובות מוביל חרדה, דיכאון, ובעיות במערכות יחסים. הגורמים לבעיות זיקפה עשויים לכלול גורמים פיזיים, בחירות אורח חיים וגורמים רגשיים, ויכולים להתעורר באופן פתאומי או הדרגתי לאורך זמן.

גורמים פיזיים שעלולים לתרום לאימפוטנציה זיקפה כוללים פגיעה פיזית ישירה בפין, בעיות נוירולוגיות, חוסר איזון הורמונלי, תרופות מרשם, צריכת אלכוהול או טבק מופרזת ורמות נמוכות של טסטוסטרון. מצבים כגון סוכרת, יתר לחץ דם או כולסטרול גבוה יכולים להפחית את זרימת הדם, מה שמקשה על השגת או שמירה על זקפה. בעיות פיזיות אחרות עשויות לכלול חסימה של העורקים, טראומה לאזור האגן, ונזק למסלולים עצביים בפין.

הרגלי חיים רבים יכולים להוביל גם לבעיות זיקפה. אורח חיים לא פעיל, תזונה גרועה, מתח וחוסר שינה או מנוחה יכולים כולם להפחית את החיוניות המינית של הגבר. בנוסף, תרופות מסוימות, כגון אמפטמינים, קוקאין וניקוטין, יכולות להפחית את הביצועים המיניים. גורמים פסיכולוגיים עשויים להיות מעורבים גם, כולל דאגות לגבי מערכות יחסים או הערכה עצמית, או בעיות לא פתורות מילדות או מערכת יחסים מבוגרת.

הצעד הראשון בטיפול בבעיות זיקפה הוא הערכה רפואית מקיפה על ידי אורולוג מוסמך או אנדוקרינולוג. הערכה זו עשויה לכלול בדיקה גופנית, בדיקות מעבדה וחקירה פסיכולוגית כדי להבין את הגורם הבסיסי לבעיה. ניתן לקחת גם היסטוריה מפורטת של מצבים רפואיים נוכחיים, תרופות והרגלי חיים. קיימים מגוון טיפולים לבעיות זיקפה, שכל אחד מהם נבחר כך שיתאים למקרה הספציפי של האדם.
www.jolly-girls.com

טיפולים ביולוגיים עשויים להיות האפשרות הראשונה עבור אלה הסובלים מתפקוד לקוי של זיקפה. תרופות כגון sildenafil ציטראט (הידוע גם בשם ויאגרה) משפר את זרימת הדם אל הפין יכול לעזור לגבר להשיג ולשמור על זקפה. תרופות אחרות בכיתה זו, כגון tadalafil ו vardenafil, יכול גם להיות יעיל. במקרים מסוימים, שתל פין עשוי להיות מומלץ, אשר מספק מערכת משאבה המאפשרת לגבר לשמור על זקפה בעת הצורך.

עבור אלה הנאבקים עם היבטים פסיכולוגיים של אימפוטנציה זיקפה, פסיכותרפיה וטיפול מיני יכולים להיות מועילים. הערכה וייעוץ לטיפול מיני יכולים לספק תמיכה ולסייע לגבר להבין את הבעיות והדאגות שלו. טיפולים קוגניטיביים-התנהגותיים יכולים גם לעזור לחשוף ולחסל כל חשיבה שלילית ורגשות הקשורים לבעיות זיקפה.

לא כל הטיפולים יצליחו בכל המקרים של תפקוד לקוי של זיקפה. עם זאת, עם סבלנות והתמדה, גבר יכול להצליח לנהל את המצב הזה ולהחזיר אורח חיים פעיל ובריא. על ידי הבנת המרכיבים הפיזיים, הפסיכולוגיים ואורח החיים של אין אונות זיקפה, אנשים יכולים למצוא את האסטרטגיה הנכונה שתסייע להם להתגבר על תפקוד לקוי של זיקפה ולשפר את איכות חייהם.