עיר הנמל העתיקה חיפה, ישראל היא מקום תוסס ועשיר תרבותית שכולם יכולים לחוות. ביתו של אחד האתרים הדתיים העתיקים והחשובים ביותר באזור – הר הכרמל – וחלק ממדינה המפורסמת בחדשנות ובמגוון התרבותי שלה, אין טיול בישראל שלם בלי לראות את נפלאות חיפה.

העיר חיפה, השוכנת בין הגבעות הירוקות והשופעות של צפון ישראל והים התיכון, היא מראה עוצר נשימה, ועדות עמידה להיסטוריה מרובדת השכבות שלה. שרידי העבר נותרו בארכיטקטורה, בערבוב התרבויות, ובתערובת הייחודית של מנהגים ומסורות המרכיבים את האווירה מסבירת הפנים של עיר חוף זו.

escort1.info המלצה
ההיסטוריה של חיפה מתחילה לפני מאות שנים, כאשר הפיניקים הקימו את העיר העתיקה של סן ז'אן ד'עכו. אומרים שהעיר בת למעלה מ-3000 שנה, ולאורך הדורות היא תפסה מקום חשוב במזרח התיכון ובעולם הים התיכון. במהלך המאה ה-19 הפכה חיפה לנמל חשוב עבור האימפריה העות'מאנית, מרכז מסחר ומקלט למהגרים.

כיום, היא גדלה למטרופולין עצום, שבו למעלה מרבע מיליון אנשים חיים בנוחות ונוחות מודרנית. השילוב המרגש של תרבויות והיסטוריה מעניק לחיפה אנרגיה משלה. יש לה זהות ייחודית, עם שכונות רבות של מוצאים, רקעים ואמונות שונות.

הדת הבהאית קוראת לחיפה בית, והארכיטקטורה המדהימה של המרכז הבהאי העולמי היא חובה לראות. המלון ממוקם על הגבעות המדורגות של העיר, ומשקיף על הים התיכון ועל חוף ארנה (Arena Beach), מקום פופולרי עבור משתזפים וחובבי חוף כאחד. הגנים שמסביב מציעים נוף יפהפה ואינטראקטיבי של ההיסטוריה הדתית, עם טרסות חצויות שבילים, פרחים צבעוניים ומגוון עצום של צמחים, עשבי תיבול ועצים.

רוב הכנסיות, המסגדים, הגנים והמונומנטים המרכיבים את הדת הבהאית נמצאים בעכו ובחיפה, ישראל. בית הצדק האוניברסלי של הבהאים ממוקם במרכז חיפה, והוא נחשב ללב הרוחני של הדת.

רק כמה מאות מטרים משם, שוק ואדי ניסנאס המדהים והייחודי מציע הצצה לתרבויות השונות המרכיבות את העיר. עם רחובותיו הסואנים והרוכלים ההומים, שוק ואדי ניסנאס הוא המקום המושלם לאסוף מזכרת או לטעום מעדנים רבים ושונים.

לא רק המראות והריחות של השוק הופכים אותו למיוחד. הסיפור מאחורי השוק הוא סיפור נוגע ללב של גיוון וסובלנות, שכן הוא נוצר במקור כאמצעי תקשורת ואחדות בין היהודים והערבים בעיר. המקום הזה הוא עדות עד כמה רחוק הגיעו אנשי חיפה מאז היווסדה.

למרות האוכלוסייה המגוונת, קיימת תחושה של הכנסת אורחים ושלווה ברחבי העיר. תושבי חיפה יותר ממוכנים לקבל זרים לעירם בזרועות פתוחות, להוטים להשוויץ בתולדותיה ובתרבותה. המבקרים מוזמנים לסייר בגלריות, בתיאטראות, ובמסעדות המפלפלות את הרחובות, ולהצטרף לפעילויות כמו טיול ברחובות עם המקומיים או דגימת פלאפל על חוף הים.

לא משנה מה מביא אתכם לחיפה, לעיר יש מה להציע לכולם. עם מיקומה הייחודי בין הגבעות לים, המגוון המדהים שלה וההיסטוריה המושרשת שלה, חיפה היא מקום יוצא דופן לטייל בו, וכזה שבטוח ישאיר רושם מתמשך.